باورغلط در مورد باتری گوشی و تبلت و نوت بوک

باتری یکی از قطعاتی است که جان تمام کالاهای دیجیتالی و کامپیوتری از نوت ‌بوک و تبلت گرفته تا گوشی موبایل و انواع دوربین‌های عکاسی و… به آن بند است. به همین دلیل کاربران این کالاها همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش طول شارژدهی و بیشتر شدن عمر باتری کالاهای مورد استفاده هستند. راهکارهایی که انصافا به بهبود کارآیی و طول عمر باتری منجر می‌شود. اما در این میان برخی شیوه‌های کاربری نه تنها به افزایش طول عمر باتری منجر نمی‌شود، بلکه موانع کاربری برای کاربر ایجاد می‌کند 

 

 استفاده از شارژر‌های غیربرند باتری را خراب می‌ کند.

در حال حاضر بین کاربران مرسوم است که هر کالایی با شارژری از همان خانواده شارژ شده و در غیر این ‌صورت عملیات شارژ کامل انجام نمی‌ شود. واقعیت این است که بهتر است که برای هر گوشی از شارژر همان خانواده استفاده شود. در این صورت سرعت شارژ باتری بالاتر می‌ رود. اما استفاده از یک شارژر غیر برند یا شارژری با برندی غیر از برند گوشی موجب خرابی باتری می‌ شود. 

 همه باتری و شارژرها با برندهای جدید و چینی تقلبی نیستند.

این یک باور غلط است که باتری و شارژرهایی که با نام‌ های جدید در بازار وجود دارند تقلبی هستند. این باور غلط مخصوصا در مورد محصولات چینی وجود دارد. واقعیت این است که اکثر محصولات موجود در بازارکامپیوتر و دیجیتال چینی بوده و عرضه یک شارژر با برند جدید به معنی تقلبی بودن آن نیست.

 اولین شارژ لوازم الکترونیکی باید 12 ساعت طول بکشد.

حقیقت این است که باتری‌ های قدیمی که مبتنی بر تکنولوژی ‌های قدیمی ‌تر بودند (باتری ‌های نیکل کادمیوم) نیازمند به شارژ اولیه ۱۲ ساعته بودند. حالا با پیشرفت تکنولوژی و ورود باتری های لیتیومی دیگر نیازی به شارژ ۱۲ ساعته نیست، اما این باتری‌ ها نباید کاملا تخلیه شوند و حتما باید زمانی که شارژ آنها به ۱۰ درصد رسید دوباره شارژ شوند.

طول عمر باتری تنها به نحوه شارژ کردن دستگاه بستگی دارد.این یک باور کاملا غلط است. به گفته کارشناسان طول عمر و سلامت باتری به عوامل گوناگونی چون نوع نرم‌ افزارهایی که روی گوشی نصب شده است و… نیز بستگی دارد. یکی از عواملی که در طول عمر باتری تاثیر دارد میزان روشنایی صفحه نمایش است. بهتر است همیشه سعی کنید روشنایی (Brightness) صفحه ‌نمایش را در محیط داخل کاهش دهید. حتی با خاموش کردن نور پس‌ زمینه، نور اتاق برای دیدن صفحه‌ نمایش گوشی مناسب است. نور را در سطح مناسبی (مثلا کمتر از پنجاه درصد) تنظیم کنید که برای کار با صفحه ‌نمایش مناسب باشد. در ضمن Automatic Brightness را نیز غیرفعال کنید تا از مصرف بی‌ جهت باتری جلوگیری شود. جدای از این مساله با کاهش دادن زمان خاموش شدن صفحه ‌نمایش نیز می توانید مصرف باتری را بهبود ببخشید مگر اینکه بخواهید مثلا ایمیل‌ های ورودی را چک کنید.

منبع: فروشگاه jskala جی اس کالا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد